© Fotó: Oroszország Hangja
|
A Szocsi Olimpia szervezői nemcsak azzal a tíz globális vállalattal kötött szerződést, amelyek a Nemzetközi Olimpiai Bizottság hagyományos partnerei, hanem nyolc nemzeti partnerrel is. Összehasonlításképpen, a 2012-es Nyári Londoni Olimpiának hét nemzeti szponzora volt.
Emellett a Szocsi 2014 Szervező Bizottságának három gazdasági partnere, 31 szállítócége és 46 olyan vallalata van, amely a játékok szimbólumait viselő ajándéktárgyak értékesítése után fizet majd a Szervező Bizottságnak. Várható, hogy több mint ötmillió ajándéktárgyat adnak el, és ezek után több mint 30 millió dollárt fizetnek ki a Bizottságnak.
Természetesen, a reklám-szerződések nem téríthetik meg az Olimpia minden költségét, de jelentős nyereséget hoznak – jegyzi meg Andrej Mamontov marketing szakértő:
Az Olimpia sokáig veszteséges vállalkozás volt, de az 1990-es évektől kezdve elég nagy jövedelmet hoz. Lehetséges, hogy az orosz olimpia is rekordösszegű jövedelmet hoz hazánknak.
Partnereink azt állítják, hogy számukra az olimpiai partnerségben az imázs a legfontosabb, és nem kereskedelmi haszonszerzés. Hiszen lehetőséget kapnak arra, hogy bemutassák termékeiket és márkájukat az Olimpia vendégeinek, akik a világ minden tájáról jönnek hozzánk - mondja Andrej Mamontov marketing szakértő:
Sok vállalat hosszú ideje szponzorálja az Olimpiát, és nem azért teszi, mert ez nagy jövedelmet hoz, hanem azért, mert ezt a hatást éveken, évtizedeken keresztül próbálja összegyűjteni, és akkor a fogyasztók az adott márkát összefüggésbe hozzák olyan érdekes és nagyszabású rendezvénnyel, mint amilyen az Olimpia.
Várható, hogy rekord számú reklám-szerződést kötnek a közvetítési időre Szocsi Olimpia alkalmából. Így például, az NBC, amely az egyik legnagyobb amerikai társaság, mára 800 millió dollár értékű hirdetési szerződést kötött, megdöntve ezzel a korábbi világrekordot. Szakértők nem kételkednek benne, hogy ez a szám növekedni fog, hiszen az olimpia az egyik legnagyobb televíziós világesemény. Valamennyi műsorszolgáltató hajlandó hatalmas összegeket fizetni a közvetítési jogért. És a reklámidő az Olimpia alatt valóban aranyat ér.