Fotó: RIAN
|
Ez nem egy egyszerű egyenes vonal és a pálya nagyon hosszú is. A pályákat általában rövidebbre csinálják. A modern pályák sokkal gyorsabbak. A vancouveri a leggyorsabb, ezt egy picit lelassították.
A szocsi bob-pálya nem a leggyorsabb, viszont az egyik legbiztonságosabb – mondta az Olimpsztroj állami cég elnök-helyettese, Viktor Prjagyein. A vancouveri pályától eltérően, ahol a 2010-es Téli Olimpia során az edzés alatt egy grúz szánkós kirepült a pályáról és meghalt a fémgerenda ütésétől, az orosz pályáról gyakorlatilag nem lehet kirepülni és fém gerendák sincsenek:
A pályának vannak olyan részei, amelyeken csökken a sebesség. A maximális sebesség 135 km/h. Ezen kívül, a projekt alapján, amelyet egyeztettünk a szövetség tagjaival és a sportolókkal, a pályán külön védő korlát is van, amely nem teszi lehetővé, hogy a versenyző kirepüljön. A sportolók egyelőre próbálják kiismerni a pályát, a legalacsonyabb szintekkel kezdik és fokozatosan növelik a sebességet, aztán magasabbra mennek egészen addig, amíg meg nem győződtek arról, hogy a biztonságuk nincs veszélyben és el lehet indulni a legmagasabb pontokról.
A magas védőkorlátok ellenére a pálya, az útvonal jól látható. Éppen emiatt lehet hatékonyan edzeni. A sportoló mindig az edző szeme előtt van – mondja Gela Georgobiani:
Itt minden nagyon jól látható. Más pályákon néha egyáltalán nem látni a versenyzőt, különösen az egyenes szakaszokon. Itt viszont nagyon jól van kialakítva a pálya.
A Téli Játékokon a Szanki komplexum 5 ezer nézőt képes befogadni. Az Olimpia után a bob és szánkó pályán a nemzeti csapat fog edzeni.